TRZY SILNIKI, LICZNE ZALETY
Zaawansowany technologicznie układ hybrydowy sprawdzi się w każdym scenariuszu podróży. Serce modelu BAIC BJ30e stanowią 1,5-litrowy silnik benzynowy A156T2H-H1 współpracujący z dwoma wydajnymi jednostkami elektrycznymi. Dopracowana technologia hybrydowa służy zwiększeniu wydajności i elastyczności samochodu, poprawie komfortu jazdy, obniżeniu kosztów eksploatacji oraz minimalizacji emisji CO2.
JEST MOC!
Silnik elektryczny, znajdujący się z przodu samochodu, generuje imponującą moc 130 kW i maksymalny moment obrotowy 315 Nm. Druga jednostka elektryczna, zamontowana przy tylnej osi, dostarcza 55 kW i moment obrotowy 135 Nm. Łączna moc silników, spalinowego i elektrycznych, modelu BJ30e to 408 KM, a moment obrotowy – 615 Nm! Moc systemowa jednostki hybrydowej wynosi imponujące 280 KM.
BEZSZELESTNIE NAPRZÓD
Podczas jazdy miejskiej i przy prędkościach do 70 km/h BAIC BJ30e może poruszać się w trybie elektrycznym, korzystając z energii zgromadzonej w akumulatorze trakcyjnym. Pasażerowie mogą wówczas cieszyć się komfortem akustycznym i innymi zaletami jazdy typowymi dla aut elektrycznych Doskonałe wyciszenie BJ30e zawdzięcza dodatkowo m.in. dźwiękochłonnym, podwójnym szybom oraz zastosowaniu mat dźwiękochłonnych o powierzchni 13 m2.
PEŁEN ENERGII
Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze trakcyjnym o pojemności 1,67 kWh i gęstości energii 6500 W/kg umieszczonym bezpiecznie pod podłogą bagażnika. Niewielkie zużycie paliwa, ok. 6,45 l/100 km, sprawia, że na jednym tankowaniu możemy przejechać nawet 800 km. Zaawansowany system rekuperacji energii odzyskuje ją w trakcie hamowania samochodu lub zwalniania, ładując w tym momencie akumulator. Wpływa to korzystnie na zwiększenie wydajności jazdy, zwiększenie zasięgu i obniżenie zużycia paliwa.
DOSTOSOWANY DO POTRZEB
Gdy w czasie jazdy nastąpi potrzeba doładowania akumulatora może włączyć się silnik spalinowy, który wytworzy energię potrzebną do jego doładowania. Jednocześnie silnik ten nie musi przenosić momentu obrotowego bezpośrednio na koła, czyli pełni rolę generatora prądu. Za proces napędzania kół odpowiadają w tym momencie silniki elektryczne. BAIC BJ30e pracuje wówczas jak hybryda szeregowa. W razie potrzeby bardziej dynamicznej jazdy silnik spalinowy i jednostki elektryczne mogą jednocześnie dostarczać moment obrotowy do napędu kół, zwiększając wyraźnie osiągi pojazdu.
WYDAJNOŚĆ, JAKIEJ OCZEKUJESZ
Szczytowy moment obrotowy samochodu jest dostępny niemal natychmiast od naciśnięcia pedału gazu. W efekcie BAIC BJ30e z lekkością rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 6,9 sekundy, a pierwsze 50 km/h osiąga w 2,5 sekundy od startu. BAIC BJ30e może górować nad klasycznymi jednostkami benzynowymi sprawnością rozpędzania oraz wyjątkowym komfortem akustycznym, typowym dla aut elektrycznych.